OBSZAR ZARZĄDZANIA I. PRZYWÓDZTWO I STRATEGIA
Kryterium nr 1. Przywództwo (gmina) oraz Kryterium nr 1. Przywództwo (powiat)
1. Szkolenie z doskonalenia komunikacji wewnętrznej, umiejętności zarządczych i przywódczych dla pracowników najwyższego i średniego szczebla kierowniczego 2. Przeprowadzenie badania satysfakcji i opinii pracowników nt różnych aspektów pracy w urzędzie 3. Badanie zadowolenia klientów na temat świadczonych usługi - do pobrania
Kryterium nr 2. Zarządzanie strategiczne (gmina) oraz Kryterium nr 2. Zarządzanie strategiczne (powiat) 4. Aktualizacja lub przygotowanie strategii rozwoju gminy/powiatu (ew. wraz z doskonaleniem systemu monitoringu realizacji strategii) 5. Aktualizacja lub przygotowanie strategii sektorowych, planów operacyjnych strategii lub programów określonych ustawami - do pobrania 6. Przygotowanie i prowadzenie badań jakości życia w gminie - do pobrania
OBSZAR ZARZĄDZANIA II. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI I PROCESAMI
Kryterium nr 3. Zarządzanie finansami (gmina) oraz Kryterium nr 3. Zarządzanie finansami (powiat) 7. Warsztaty: Opracowanie wieloletniego planu inwestycyjnego - do pobrania 8. Warsztaty: Opracowanie wieloletniej prognozy finansowej - do pobrania 9. Przygotowanie projektu budżetu zadaniowego, jako alternatywnej metody opracowywania i wykonywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego – warsztaty - do pobrania
Kryterium nr 4. Zarządzanie mieniem (gmina) oraz Kryterium nr 4. Zarządzanie mieniem (powiat) 10. Zasady zarządu nieruchomościami komunalnymi (powiatu) - do pobrania 11. Procedura informowania mieszkańców o składnikach mienia - do pobrania
Kryterium nr 7. Zarządzanie procesami (gmina) oraz Kryterium nr 6. Zarządzanie procesami (powiat) 12. Identyfikacja i opis procesów kluczowych urzędu - do pobrania 13. Wdrożenie zasad pomiaru zadowolenia klientów - do pobrania 14. Wdrożenie systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001 - do pobrania
Kryterium nr 8. Zarządzanie projektami (gmina) oraz Kryterium nr 7. Zarządzanie projektami (powiat) 15. System zarządzania projektami - do pobrania 16. Szkolenie z zakresu zarządzania projektami - do pobrania
OBSZAR ZARZĄDZANIA III. ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM ORGANIZACJI
Kryterium nr 9. Planowanie, rekrutacja i selekcja (gmina) oraz Kryterium nr 8. Planowanie, rekrutacja i selekcja (powiat) 17. Plan zatrudnienia 18. Opisy kluczowych kompetencji
Kryterium nr 10. Motywowanie, ocena i awansowanie (gmina) oraz Kryterium nr 9. Motywowanie, ocena i awansowanie (powiat) 19. Regulamin okresowej oceny pracowników 20. Regulamin awansowania pracowników
Kryterium nr 11. Doskonalenie zawodowe (gmina) oraz Kryterium nr 10. Doskonalenie zawodowe (powiat) 21. Arkusz badania potrzeb szkoleniowych 22. Roczny plan doskonalenia zawodowego pracowników 23. Strategia doskonalenia zawodowego pracowników 24. Narzędzia oceny efektywności i skuteczności szkoleń
Kryterium nr 12. Etyka (gmina) oraz Kryterium nr 11. Etyka (powiat) 25. Warsztaty: Przygotowanie elementów infrastruktury etycznej urzędu - do pobrania
OBSZAR ZARZĄDZANIA IV. PARTNERSTWO
Kryterium nr 13. Komunikacja społeczna i partnerstwo publiczno-społeczne (gmina) oraz Kryterium nr 12. Komunikacja społeczna i partnerstwo publiczno-społeczne (powiat) 26. Usprawnienie współpracy z mediami - do pobrania 27. Mapa aktywności społecznej 28. System konsultacji społecznych - do pobrania
Kryterium nr 14. Partnerstwo publiczno-publiczne (gmina) oraz Kryterium nr 13. Partnerstwo publiczno-publiczne (powiat) 29. Warsztaty „Zasady współpracy z zagranicznymi jednostkami samorządu terytorialnego”
Kryterium nr 15. Współpraca z przedsiębiorcami i partnerstwo publiczno-prywatne (gmina) oraz Kryterium nr 14. Współpraca z przedsiębiorcami i partnerstwo publiczno-prywatne (powiat) 30. Powołanie forum współpracy władz gminy z lokalnymi przedsiębiorcami - do pobrania
OBSZAR ZARZĄDZANIA V. ZARZĄDZANIE USŁUGAMI PUBLICZNYMI
Kryterium nr 16. Usługi administracyjne (gmina) oraz Kryterium nr 15. Usługi administracyjne (powiat) 31. Badanie jakości świadczenia usług administracyjnych – warsztat metodyczny
Kryterium nr 17. Usługi społeczne (gmina) oraz Kryterium nr 16. Usługi społeczne (powiat) 32. Procedura analizy kosztów i jakości świadczenia usług - do pobrania 33. Katalog i zasady świadczenia usług społecznych - do pobrania 34. Procedura opracowywania standardów świadczenia usług - do pobrania 35. Ocena narzędzi (procedur) wykorzystywanych do świadczenia usług 36. System okresowego badania potrzeb i satysfakcji odbiorców usług - do pobrania 37. Monitoring satysfakcji i potrzeb odbiorców usług - do pobrania
Kryterium nr 18. Bezpieczeństwo publiczne (powiat) 38. Opracowywanie i wdrażanie powiatowej mapy zagrożeń oraz programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty
|