OBSZAR ZARZĄDZANIA I. PRZYWÓDZTWO I STRATEGIA


Kryterium nr 1. Przywództwo
(gmina) oraz Kryterium nr 1. Przywództwo (powiat)

1. Szkolenie z doskonalenia komunikacji wewnętrznej, umiejętności zarządczych i przywódczych dla pracowników najwyższego i średniego szczebla kierowniczego
2. Przeprowadzenie badania satysfakcji i opinii pracowników nt różnych aspektów pracy w urzędzie
3. Badanie zadowolenia klientów na temat świadczonych usługi - do pobrania 


Kryterium nr 2. Zarządzanie strategiczne
(gmina) oraz Kryterium nr 2. Zarządzanie strategiczne (powiat)
4. Aktualizacja lub przygotowanie strategii rozwoju gminy/powiatu (ew. wraz z doskonaleniem systemu monitoringu realizacji strategii)
5. Aktualizacja lub przygotowanie strategii sektorowych, planów operacyjnych strategii lub programów określonych ustawami - do pobrania
6. Przygotowanie i prowadzenie badań jakości życia w gminie - do pobrania



OBSZAR ZARZĄDZANIA II. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI I PROCESAMI


Kryterium nr 3. Zarządzanie finansami
(gmina) oraz Kryterium nr 3. Zarządzanie finansami (powiat)
7. Warsztaty: Opracowanie wieloletniego planu inwestycyjnego - do pobrania
8. Warsztaty: Opracowanie wieloletniej prognozy finansowej - do pobrania
9. Przygotowanie projektu budżetu zadaniowego, jako alternatywnej metody opracowywania i wykonywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego – warsztaty - do pobrania


Kryterium nr 4. Zarządzanie mieniem
(gmina) oraz Kryterium nr 4. Zarządzanie mieniem (powiat)
10. Zasady zarządu nieruchomościami komunalnymi (powiatu) - do pobrania
11. Procedura informowania mieszkańców o składnikach mienia - do pobrania


Kryterium nr 7. Zarządzanie procesami (gmina) oraz Kryterium nr 6. Zarządzanie procesami (powiat)
12. Identyfikacja i opis procesów kluczowych urzędu - do pobrania
13. Wdrożenie zasad pomiaru zadowolenia klientów - do pobrania
14. Wdrożenie systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001 - do pobrania


Kryterium nr 8. Zarządzanie projektami
(gmina) oraz Kryterium nr 7. Zarządzanie projektami (powiat)
15. System zarządzania projektami - do pobrania
16. Szkolenie z zakresu zarządzania projektami - do pobrania



OBSZAR ZARZĄDZANIA III. ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM ORGANIZACJI


Kryterium nr 9. Planowanie, rekrutacja i selekcja
(gmina) oraz Kryterium nr 8. Planowanie, rekrutacja i selekcja (powiat)
17. Plan zatrudnienia
18. Opisy kluczowych kompetencji


Kryterium nr 10. Motywowanie, ocena i awansowanie
(gmina) oraz Kryterium nr 9. Motywowanie, ocena i awansowanie (powiat)
19. Regulamin okresowej oceny pracowników
20. Regulamin awansowania pracowników


Kryterium nr 11. Doskonalenie zawodowe
(gmina) oraz Kryterium nr 10. Doskonalenie zawodowe (powiat)
21. Arkusz badania potrzeb szkoleniowych
22. Roczny plan doskonalenia zawodowego pracowników
23. Strategia doskonalenia zawodowego pracowników
24. Narzędzia oceny efektywności i skuteczności szkoleń


Kryterium nr 12. Etyka
(gmina) oraz Kryterium nr 11. Etyka (powiat)
25. Warsztaty: Przygotowanie elementów infrastruktury etycznej urzędu - do pobrania



OBSZAR ZARZĄDZANIA IV. PARTNERSTWO


Kryterium nr 13. Komunikacja społeczna i partnerstwo publiczno-społeczne
(gmina) oraz Kryterium nr 12. Komunikacja społeczna i partnerstwo publiczno-społeczne (powiat)
26. Usprawnienie współpracy z mediami - do pobrania
27. Mapa aktywności społecznej
28. System konsultacji społecznych - do pobrania


Kryterium nr 14. Partnerstwo publiczno-publiczne
(gmina) oraz Kryterium nr 13. Partnerstwo publiczno-publiczne (powiat)
29. Warsztaty „Zasady współpracy z zagranicznymi jednostkami samorządu terytorialnego”


Kryterium nr 15. Współpraca z przedsiębiorcami i partnerstwo publiczno-prywatne
(gmina) oraz Kryterium nr 14. Współpraca z przedsiębiorcami i partnerstwo publiczno-prywatne (powiat)
30. Powołanie forum współpracy władz gminy z lokalnymi przedsiębiorcami - do pobrania



OBSZAR ZARZĄDZANIA V. ZARZĄDZANIE USŁUGAMI PUBLICZNYMI


Kryterium nr 16. Usługi administracyjne
(gmina) oraz Kryterium nr 15. Usługi administracyjne (powiat)
31. Badanie jakości świadczenia usług administracyjnych – warsztat metodyczny


Kryterium nr 17. Usługi społeczne
(gmina) oraz Kryterium nr 16. Usługi społeczne (powiat)
32. Procedura analizy kosztów i jakości świadczenia usług - do pobrania
33. Katalog i zasady świadczenia usług społecznych - do pobrania
34. Procedura opracowywania standardów świadczenia usług - do pobrania
35. Ocena narzędzi (procedur) wykorzystywanych do świadczenia usług
36. System okresowego badania potrzeb i satysfakcji odbiorców usług - do pobrania
37. Monitoring satysfakcji i potrzeb odbiorców usług - do pobrania


Kryterium nr 18. Bezpieczeństwo publiczne (powiat)
38. Opracowywanie i wdrażanie powiatowej mapy zagrożeń oraz programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty



 
Copyright PRI 2014